Prof. Dr. Ali Akay’dan “Anish Kapoor Heykellerinde Sonsuz Kıvrımlar”

Prof. Dr. Ali Akay’ın “Anish Kapoor Heykellerinde Sonsuz Kıvrımlar” başlıklı konferansı 6 Kasım 2013 Saat: 16:00’da Sakıp Sabancı Müzesi Galeri Konferans Salonu’nda gerçekleşecek.
Anish Kapoor eserleri bir çok bakımdan yorumlanabilmekte: Bazen onun yerel olana yaptığı vurgu, bazen boşluğu gösterdiği , bazen Hint asıllı olup da Londra’da yaşayan post-kolonyal bir sanatçı olduğu, bazen Homi Bhaba’nın söylediği gibi onun ‘üçüncü mekana’ ait bir sanatçı olduğu ileri sürülmekte.

Bir başka açıdan baktığımız zaman, onun soyut olarak adlandırdığı heykellerin formlarının bazen de figüratif yansımalı göndermeleri olduğunu da düşünmek yanlış olmayacak. Örneğin, Sakıp Sabancı Müzesi’nin teras bölümünde içbükey ayna gibi duran heykele yakından baktığımızda, heykelin iç yüzeyi bütün değişken gökyüzünü kendi içine çektiğinde, bütün kırılmaları, hava durumunun görsel kıvrımlarını ve her türlü soyut veya figüratif şekillenmeleri görmekteyiz. Anish Kapoor’un bu içbükey heykele yansıyan bulutları hakkında oldukça farklı sanat tarihsel yorumları düşünmemiz mümkün hale gelmektedir.
Prof. Dr. Ali Akay hakkında:
Prof. Dr. Ali Akay, Paris’te Sosyoloji, Felsefe ve Siyaset Bilimi okudu, çeşitli dergilerde sanat, sosyoloji ve felsefe konularında makaleleri ve kitapları yayımlandı. Kitapları arasında, Sanatın Sosyolojik Gözü, Minör Polika, Tekil Düşünce, Sanatın Gramları, Birleşmeyen Sentez, Postmodernizmin ABC’si, Akbank Sanat Antolojisi, Gerilim İmgeleri sayılabilir. Son dönemde Unleashed Turkish Contemporary Art, Dumézil’in Ders Notları ve Postmodernisme et Aprés başlıklı kitaplarda makaleleri yayımlandı. Son sergileri arasında “Sürekli Çeşitlenmeler” (Akbank Sanat, Mayıs-Haziran 2011), “Arşiv I – İkilikler” (Şekerbank Yeni Medya Art Center, Mayıs-Haziran 2011), “Societe Realiste – Duvarların Arasındaki Şehir” (Akbank Sanat, Nisan-Mayıs 2011), “Mounir Fatmi – Megalopoller” (Akbank Sanat, Mart-Nisan 2011), “İstanbul, Passage de Retz, Paris” (Mayıs-Haziran 2010), “Variations Continues, Credac, Paris” (Kasım 2009-Şubat 2010) yer alıyor.

||||| 0 ! |||||

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


*